7,8,9 Mayıs 2021 Konya Seydişehir - Tınaztepe, Çakılağzı Mağaraları ve Üzümdere Faaliyeti Güncesi

Tınaztepe-Çakılağzı-Üzümdere Faaliyeti

Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası (HMKO) için üniversite sınavlarına girecek öğrencileri ilgili bölüme özendirmek ve haritalama cihazlarının tanıtım filmi çekimi için neresi olabilir diye konuşulduktan sonra Konya Seydişehir- Tınaztepe ve Çakılağzı Mağaralarına gidilmesine ve yakınlarda uygun bir su geçişinde de çekimler yapılmasına karar verildi.

7 Mayıs 2021 Cuma;

Akşam saat 18 civarında Uğur Murat Leloğlunun aracı dernekten malzemler ile Güldane, Burcu, Kerem, Ercan ve Uğur hareket etti. HKMO’dan başkan Ali ve Hüseyin 100. Yıldan Vedat’I (ben) alıp Seydişehre doğru yola çıktı. Yolda kısa bir tanışma molası sonrası devam edilip Konya Has Tandır Kokoreç’te yemek molası verildi. Kapı önünde ekmek arası köfte ve kokoreçler yenip saat 23 civarı Seydişehir Sey-Han Otele varıldı. Geç çıkacak ekip, filmciler yönetmen Orhan ve organizasyonun asıl sahibi görünen Vahit gece 02 civarı otele varmışlar.

8 Mayıs 2021 Cumartesi;

Fena olmayan bir kahvaltı eşliğinde tanışmayanlar tanıştı, ardından Şeydişehir jandarmasına gidilip bilgi verildi ve saat 10 gibi Tınaztepe’ye varıldı. Ön bir değerlendirme yapılıp buradan Çakılağzı'na geçildi.

Günce2

Ve film başlıyor. Kendimi bir anda oyuncu MAD’lıların arasında buldum. Oysa ki hiç niyetim yoktu, ben kıyıdan izleyecektim her şeyi.

Burada yapılacak çekimler için Kerem-Ercan, Güldane-Vedat ikişer kişilik ekip oldu. Etrafa bakıp harita üzerinden yer bakma cihazlarla yürüme vs ile Çakışağzı’na varıldı, çekimler yapıldı. Tepeden mağara ağzına inmek için ( normalde yürüyerek ulaşılabilen bir yer ama film icabı işte) hat döşendi,

ayrıntılı çekimler yapıldı. Cihazlar kurulup kullanıldı. Arada yemek (köfte ekmek) yendi, saat 18 gibi Tınaztepe’ye geçildi.

Daha önce belirlenen ve düdene doğru inen duvara zorlu bir uğraşla Ercan hat döşedi. Epey zor bir duvarmış. Bir ekip sulu geçiş için yakında kanalların olduğu bölgeye gittik ancak uygun olmadığına kara verildi. Daha doğal ve temiz başka yerler olabileceğine karar verilip ayrıldık o bölgeden. Harita ve uydu görüntülerinden bazı yerler seçildi ve sabah oralara gidilmesine karar verildi. Geç saatlere kadar aç bilaç! bekledik sonunda pide yedik. Bu arada geçenlerde fırlatılan ve sayısı 60 kadar olan (daha sonra araştırdım o gün 84 tane imiş) SatarLink uydularının sıralı geçişini izleme şansımız oldu. Çok etkileyici ve eğlenceli idi. Yemek sonrası yuvarlak sandalye ve sosyal mesafemizi koruyarak sazlı sözlü kısa bir eğlenceden sonra otele döndük.

Günce3

Günce4

Günce5

9 Mayıs 2021 Pazar;

Kerem ve Ercanı Tınaztepe’ye hattı iyileştirmeleri için bırakıp düştük yola. Yaklaşık bir saat gittik gittik İbradi yakınlarında Üzümdere’ye vardık. Köprü çılgın akan su, geniş ve daha az çılgın akan su bulundu. Uğur ve Burcu su içi ölçümleri için iki kıyı arasına ip çekti, Çeşitli çekimler yapıldı. Hüseyin (HKMO'dan) bağzı ölçüm görüntüleri verdi. Bu arada jandarma geldi piknikçi sanmış bizi, gerekli açıklamalar yapıldı işimize devam ettik.

Günce6

Toparlanıp yemeğe Zirve tesislerine gittik. Kerem ve Ercan'ı aldık ama onlar çoktan kavurmaları gömmüştü. Hep birlikte yemek yenip Tınaztepe’ye gidildi. Ercanın tüm uğraşlarına rağmen kayaların çok uygun olmamasından dolayı cihazların aşağı düdene doğru indirilmesinin tehlikeli olacağı anlatılmaya çalışıldı. Yakın bir noktaya inen demir bir merdiven vardı. Ancak çok dik ve güzensiz olduğu için, inilen yer ve çekim yapılması istenilen alanın uygun olmadığı ısrarla anlatıldı. Sonunda Kerem ve Ercan ipten indi, bu görüntüler çekildi. Cihazlar indirilmiş gibi yapılıp yukarda su kenarında daha güvenli bir alanda ölçüm görüntüleri çekildi. Son görüntüler verildi.

Toplanma sırasında içinde MAD’ın harita malzemlerinin olduğu küçük bir çantanın kayıp olduğu ortaya çıktı. Arandı tarandı bulunamadı. Toplandık yollara düştük. Vahit, ben, Hüseyin ve Ali Ankara’ya, MAD ekibi kaybolan çantayı bulma umuduyla Çakılağzı’na ( çanta hala kayıp), film ekibi bilinmeze ( göl kenarında gün batımı çekeceklermiş ama lastikleri patlamış) doğru yola çıktık. Saat 23 civarı MAD ekibi derneğe, ben evime ulaşmıştım.

Bu kapanma günlerinde bize mağara, taş, kaya ve su çekimleri için bu faaliyet fırsatını yaratan başta Uğur Murat Leloğlu, HKMO, Vahit Bey, film ekibi ve MAD’ımıza şükranlarımızı borç biliriz.