Faaliyet: Hamamboğazı/Ankara/DöşemeEğitimi

Faaliyet: Hamamboğazı - Döşeme Eğitimi

Ekip: Burcu Aydın, Eren Kılınç

Tarih: 2 Şubat 2020

Eren uzun zamandır başka başka şehirlerde yaşıyor. En son derneğin genel kurul yemeğinde karşılaştık. Her şey ‘sen hala mı döşemiyorsun?’ sorusuyla başladı. O akşam bunu sormayacaktı banaa! Neyseki olay sormasıyla kalmadı da devamını birkaç gün sonra bir teklifle getirdi. E gidelim günübirlik Hamamboğazı’na döşe dedi. Gerçekten uzun zamandır duyduğum en başarılı teklif oldu. Yılı geçmiştir hadi kayaya gidelim, hadi biri döşeme eğitimimize başlasın, hadi mağara yapalım döşeme öğretin diye döşemeye yeltenmemiz. Bir yandan doğal çünkü sürekli araştırma faaliyeti yapıyoruz, yeni arkadaşlara eğitimler veriyoruz, gelen mağara istihbaratlarına gidiyoruz. İnsanlar işinde gücünde çok yoğun. Sıra her zaman istediğimiz şeylere gelemiyor. Ben de benim döşemeye bir türlü denk gelememiştim. Zaman öyle akıp giderken anlık kararlar destek çıkıyor. Belki de her şeyin bir zamanı vardı ve zamanı o gün gelmişti. Kısacası o akşam iyi ki de sordu o soruyu. Haydi gelsin esas gün:)

Günübirlik Hamamboğazı için 1 Şubat’ta eşyaları arabaya yüklüyor ve sabah buluşmak üzere dağılıyoruz. Sabah 7’de buluşup tekeri döndürüyoruz. Tekerin her dönüşü heyecanımı artırıyor çünkü o ilk bolta yaklaştırıyor bizi. Sanırım benim için biraz duygusal bir günce olacak çünkü sonunda çaktıııım beeeeeee. Sonundaaa başladımm döşemeyee. Tepine tepine sevinebilirim bunun için. Uzun bir bekleyişti.

Eren mağaracılığa başladığım ilk günden beri arkadaşım. İlk faaliyetimde de vardı şimdi ilk döşememde de olması hem çok keyifliydi hem de güven verici. Her şey böyle zirvede giderken o anda mağaranın ağzında karşılaştığımız definecilerle diyebildiğim tek şey ‘işte hayattaki şansım...’ oldu. Hamamboğazı dik bir yarım saatlik yürüşün ucunda yer almakta. Ben mızıklanarak dinlenerek yürümeye çalışırken gördük onları. Yarılardaydık. Ben bekledim Eren konuşmak için çıktı. Hem mağara ağzında telefon çekiyor diye biliyorduk. Eren biraz dönmek bilmedi, dedim acaba onlara mı katıldı. Şaka! Telefon çekmemiş. Ankara’yla haberleşememiş.

mağaracılar yürüyor

Defineciler aşağıda yaşayan kişinin dediğine göre 4 gündür orayı kazıyorlarmış. Gerçi bu hurafe olabilir(!) çünkü Eren’e mangal yaptıklarını söylemişler. Hatta biz de gelebiliyoook muu demişler. Siz girin çıkın mangaldan yersiniz bile demişler. Kesin mangal yapıyorlardı. Kısa biran mağaraya giremeyeceğiz diye korktum. Çok da olası bir ihtimaldi sonuçta. Dışarda onlar varken metrelerce aşağı inmek geri çıktığında ilk istasyonda ipi görememeyi bile doğurabilir. Hayattaki şansım o kadar da kötü değilmiş ki Eren’le konuşmaları üzerine defineci arkadaşları alkışlarla uğurladık oradan. Biz de tepelerde telefon çeken yer aramak için yürüyüşe devam ettik. Sonunda yukarılarda bir yer bulup Ankara’ya haber verdik, onay aldık. Hemen aşağıya mağaraya döndük. Bu kısa ekşın bizi bir iki saat geriye attı.

Gelelim döşeme kısmına. Hayatımda hiç matkap kullanmadım. Dışarda birkaç denemeyle matkap kullanmasını öğrendim Eren’den. Sonra içerde düğüm ve bazı temel hatırlatmalarımı aldım. Sonraa işe koyulduk. Hamamboğazı’nda eğitim mağarası olduğundan halihazırda birçok bolt var. Kimi zaman bunlardan kullandık. Kimi zamansa yeni bir yere bolt attım. Söyleyebileceğim bir şey matkabın acayip eğlenceli olması (Çok şükür henüz tazecik döşemeci olarak eğlenceli diyebileceğim kadar basit yerleri deldim :D Eğlenceli olmayan günleri de bekliyorum). E tabi bir de ilk istasyonuma kendimin ve özellikle bir başkasının girme anının ilginç duygusu var atlayamayacağım.

Eren her şeyi çok hızlı çok temiz anlattı. Kafamda pek soru yoktu. 2 kişi olmanın hızıyla definecilerin bizden çaldığı saatlerin önemi kalmamıştı. İçerde uzun bir sohbet, mutlak karanlık ve yemek arası vermemize rağmen dışarıya çıkışımız verdiğimiz saatten bile önce oldu. Arabaya inişi bitirince hemen hazırlanıp yola koyulduk. Dönüşler hep hüzün hep keder. Günübirlik mağaralar hem motive edici hem çabuk bitti diye üzücü.

mağaracı döşeme

Sonuç olarak temel anlamda döşeme eğitimi amacımızı gerçekleştirmiş bulunduk. Sıra daha da detay öğrenmeye sonra bir mağarayla daha sonra tekrar bir mağarayla daha taçlandırmaya kaldı. Yeniden ve yeniden mağaralarda olmak dileğiyle.